Alpine – 70 lat legendy francuskiej motoryzacji

W lipcu 1955 roku, zaledwie kilka dni po założeniu marki Alpine, jej twórca Jean Rédélé zaprezentował pierwsze trzy modele A106 przed kierownictwem Renault. Błękitny, biały i czerwony samochód, ustawione przed historycznym budynkiem w południowo-zachodnim Paryżu, symbolizowały narodziny francuskiej marki, opartej na technologii Renault. Dzięki wizji i determinacji młodego przedsiębiorcy, Alpine szybko zdobyło poparcie Renault, rozpoczynając motoryzacyjną przygodę pełną innowacji i sukcesów w sporcie.

Z okazji 70-lecia firmy, zostanie przygotowana seria filmów poświęcona jej historii, pełnej wyzwań i triumfów. Pierwszy odcinek, zatytułowany „The Alpine legend”, skupia się na początkach jej powstania i wyzwaniach, jakie niesie przyszłość, szczególnie w kontekście elektromobilności.

Reklama

Źródło: YouTube/Alpine

O historii i przyszłości firmy opowiadają Philippe Krief, dyrektor generalny, oraz Jean-Charles Rédélé, syn założyciela. Jako miłośnik i kolekcjoner najsłynniejszych modeli Alpine, J.C. Rédélé zaprezentował swoją wyjątkową kolekcję w miejscu, gdzie powstawały pierwsze egzemplarze tej kultowej marki.

Od momentu powstania Alpine stało się synonimem pasji, osiągów i wyjątkowego designu. Modele, takie jak A110, zdobyły uznanie zarówno na torach wyścigowych, jak i na drogach. Dziś marka stoi przed nowymi wyzwaniami, dostosowując swoją filozofię do ery elektromobilności, zachowując jednocześnie ducha sportowej jazdy.

Obchody 70-lecia marki, to doskonała okazja, by spojrzeć wstecz na jej legendarną historię oraz z entuzjazmem patrzeć w przyszłość, w której tradycja spotyka się z nowoczesnością.

Źródło, Zdjęcia: Renault SAS

guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni wpis
Škoda Superb - 90 lat od startu produkcji historycznego modelu

Škoda Superb - 90 lat od startu produkcji historycznego modelu

Następny wpis
Okna, które widziały historię – podróż przez dzieje marki Škoda

Okna, które widziały historię - podróż przez dzieje marki Škoda

Reklama